3 Kritická pravidla při využití Messenger Marketing

Klíčem k úspěchu Facebook Messenger Marketing je dodržováni zásad Facebooku, které jsou:

Lepší marketing
Lepší je mluvit s lidmi
A lépe si budujte dlouhodobé vztahy


Pokud děláte Facebook Messenger Marketing správným způsobem, postavíte se nad hlavu svých konkurentů – protože oslovujete lidi tam, kde je jejich pozornost již zaměřena.

Aby jste uspěli s marketingem na Facebooku, neměli byste se k této platformě přistupovat pouze z marketingového hlediska.

Místo toho si představte, že jste sociálním inženýrem.

Musíte se vrátit k základům dobrého marketingu.

Chcete-li, aby lidé klikli na vaše reklamy, musíte zjistit, s čím se potýkají nebo čeho se snaží dosáhnout.

Zjistit to kreativními způsoby. Zaměřte se na své publikum a na to, co je pro ně důležité. Snažte se budovat vztahy a zapojenost.

Jak to děláš?

Podle následujících tří základních pravidel programu Facebook Messenger Marketing.

Správná cesta pro Facebook Messenger Marketing…

Pravidlo # 1: Facebook Messenger není E-mail


Vzhledem k tomu, že Messenger byl vytvořen pro odesílání osobních zpráv (jako e-mail), je snadné se dostat do pasti používání Messengeru tak, jak byste posílali e-mail.

Ale nic by nemohlo být horší.

Pro obchodníky je e-mail zřídkakdy kanálem budování vztahů. Používá se pro informování a prodej.

Tajemství používání Facebook Messenger Marketing je zaměřit se na to, proč se lidé obracejí k vašemu podnikání. Měli byste se vždy zaměřit na odstraňování překážek, které brání lidem v jejich životě. Mělo by to být o budování vztahů a důvěře, aniž by se prosazoval váš vlastní program.

Když tedy přemýšlíte o Messengeru, přemýšlejte o svých zákaznících jako o individuálních lidech.

Například BioTrust Nutrition, což je zahraniční firma, tak ta se snaží oslovit své publikum receptem na zdravé, proteinem palačinky v programu Messenger…

V překladu :

„Milujete palačinky, ale chcete zůstat zdravý?

Nedělejte si starosti. Jsem tady, abych vám ukázal, jak přesně si udělat proteinové palačinky, které vynechávají všechny ty „špatné věci“

Jsou VÝBORNÉ a taky dobré pro Vás.“

Zeptejte se sami sebe …

Co se děje v životě Vašich posluchačů, čtenářů, fanoušků, zákazníků?
Co se snaží dělat?
Co bys mohl udělat, abys je posunul v před ?

… A používejte to jako inspiraci k tvorbě vašich zpráv v programu Messenger.

Facebook Messenger Marketing Pravidlo # 2: Poslouchejte


Cílem marketingu, sociálních médií není bezvýznamná interakce. Věřte tomu nebo ne, skutečným cílem jsou data.

Ve Facebook Messenger Marketing, chcete vytvářet otevřené otázky, které lidé zapojují. Ptejte se na otázky, které inspirují odpovědi, které vám přinášejí naděje, strachy a touhy vašich nejlepších zákazníků.

Toto jsou data, která můžete použít ve všech svých marketingových aktivitách a díky čemu můžete, ale nemusíte tvořit prodej dnes. Díky těmto informacím můžete napsat přesvědčivé prodejní stránky a prodávat mnohem více v budoucnu.

Namísto toho, abyste v rámci propagace e-mailů tlačili na prodej svého produktu, tak například byste měli klást otázky, které vám poskytnou více informací o obavách a cílech lidí, a poté učinit individuální doporučení založené na odpovědích, které vám poskytnou.

Jako to dělá třeba Storybrand

V překladu:

Díky, že jste nás kontaktovali na messenger.
Pokud potřebujete zákaznickou službu , napište nám prosím na email

  • Kolik stojí vaše služba?
  • Máte nějaké propagační akce?
  • Jaké oblasti sloužíte?
  • Mohu se dozvědět více o službě?

Pokud jste například fitness společnost, můžete se zeptat:

Jaký je váš fitness cíl č. 1? nebo Proč chcete být v lepší formě ?

Dotazování „proč“ vám pomůže pochopit kontext jejich života, takže jim můžete dát cílenější marketingové sdělení.

A začíná to nasloucháním.

Facebook Messenger Marketing Pravidlo č. 3: Vyhněte se nástrahám zapojení


Výzvou je přimět lidi, aby se zapojili, aniž by se uchýlili k zásnubním návnadám.

Doposud jste možná vytvořili příspěvek, která položila otázku následované komentářem ANO níže a my vám dáme bezplatný koktejl.

Ale to je považováno za zásnubní návnadu a Facebook ji vypne.

zdroj Facebook

Hlavní myšlenka je otevřít konverzaci, vtáhnout lidi do konverzace a přimět je, aby se zabývali žádoucími, smysluplnými dotazy.

Zde je důvod, proč to funguje pro obchodníky…

Pokud je vaše otázka relevantní pro trh, získáváte zpětnou vazbu a v programu Messenger shromažďujete údaje o zákaznících nejen pro vaši značku, ale i pro Facebook.

Ale děláte to způsobem, který nemanipuluje s metrikami. Neměli jste návnadu, aby lidé reagovali, takže jejich reakce ukazují skutečný zájem.

Jinými slovy, data jsou čistá. Nejlepší ze všeho je, že vede přirozeně do prodejní konverzace.

To je místo, kde Messenger Marketing se liší od e-mailového marketingu. S e-mailem, vaším cílem je dostat lidi do databáze a vyrukovat s prodejní nabídkou.

S Messenger Marketing, vaším cílem je vybudovat vztah. Chcete otevřít dialog – což znamená, že nebudete vybízet k propagačním zprávám.

Místo toho se budete snažit generovat osobní konverzace se svými odběrateli.


Strategické využití funkce Comment-to-Messenger je klíčem k provedení této práce.

Namísto snahy o vytvoření místa , který by propagoval váš produkt nebo generoval kontakty , které je čistě samoúčelné, je třeba zaujmout přístup orientovaný více na vztahy. Snažte se pochopit, co jsou cíle lidí a proč.

Místo toho, abyste řekli: „Komentář ANO níže a my vám dáme zdarma mléčný koktejl“, jděte hlouběji a zeptejte se…

Proč tento proteinový prášek namísto toho?
Dáváte přednost syrovátkové bílkovině nebo veganskému proteinu?
Myslíte si, že je účinnější pít svůj koktejl před tréninkem nebo po něm?

Využijte rozhovorů, které již probíhají. Dejte lidem možnost vážit si sami sebe. Zeptejte se na jejich názor.

Z pohledu zákazníka je to zlato. Získáváte zpětnou vazbu od svých potenciálních zákazníků . Ale také dáváte Facebooku data, která chtějí, což je kontext kolem života této osoby a produktů, které se jim líbí.

Tento přístup také otevírá dveře prodejní konverzaci.

S informacemi, které jste shromáždili, přesně víte, o které produkty by se tato osoba měla zajímat. Nyní vaše nabídka není spam. Je to naprosto relevantní nejen pro jejich životy, ale i pro konverzace, které jste měli.

Tagy:
Ahoj, já jsem Petr a pomáhám podnikatelům a malým firmám zavést chatbota pro komunikaci přes messenger a tím maximalizovat zisky. Tvořil jsem různé projekty, které často nic nepřinesly. Bádal jsem proč a přišel na to, že úspěch v marketingu a podnikání se skrývá v rychlosti, jednoduchosti a srozumitelnosti. Rychlost a jednoduchost teď vidím v chatbotech pro Facebook Messenger a bude mi ctí Vám k tomu přidat srozumitelnost.
Komentáře