4 Výhody segmentace zákazníků pro vyšší ziskovost

Výzkum společnosti Econsultancy ve spolupráci s IBM Watson Marketing zkoumal více než 1 000 odborníků v oblasti marketingu, elektronického obchodování a digitálního. Zjistili, že segmentace zákazníků je mezi těmito odborníky nejvyšší prioritou. 72% z nich uvedlo, že využívají zákaznická data pro segmentaci. Ve skutečnosti dokonce i nejpřísnější podniky považují segmentaci za standardní strategii .

To by nemělo být překvapením. Každý kupující má individuální preference, potřeby a vzorce chování . A 59% lidí, kteří mají osobní zkušenosti se značkami, si myslí, že personalizace má významný vliv na nákupy. Je však nemožné uspokojit každého jednotlivce na základě jejich individuálních rysů. A proto potřebujete segmentaci zákazníků. V tomto příspěvku budeme diskutovat čtyři výhody segmentace zákazníků pro vyšší ziskovost.

1. Personalizace

HubSpot analyzoval více než 330 000 výzev k akci a jejich výkonnost po dobu 12 měsíců. Zjistili, že personalizované hovory na akce byly o 202% lepší ve srovnání s obecnými výzvami k akci. Poskytování skvělé zákaznické zkušenosti je potřeba v každém podniku dnes. Ve skutečnosti, 80% lidí vnímá zkušenosti zákazníků jako stejně důležité jako služby nebo produkty značky. A personalizace může být cestou , kterou zajistíte, že poskytnete výjimečné zkušenosti zákazníkům.

Rocksbox je poskytovatelem šperků. Zákazníci si mohou zapůjčit neomezeně módní šperky od špičkových značek a návrhářů placením měsíčního poplatku. Jako součást své strategie růstu vyžadují, aby se každý z jejich zákazníků účastnil průzkumu. Tento průzkum pomáhá společnosti Rocksbox lépe porozumět preferencím osobního stylu předplatitelů.

Obrázek přes Rocksbox

Pomocí těchto údajů vytvářejí různé zákaznické segmenty, aby mohli svým zákazníkům posílat šperky, které jsou přizpůsobeny. Tato segmentace pomáhá seskupit zákazníky tak, aby komunikace s každou skupinou odpovídala jejich vkusu.

Sečteno a podtrženo: Segmentace vám může pomoci poskytovat svým zákazníkům více osobní komunikace a zkušenosti, což vede k vyšší ziskovosti.

2. Účinné získání a udržování

Segmentace zákazníků vám umožňuje naučit se o svých zákaznících hodně, abyste mohli efektivněji uspokojovat jejich potřeby. Komunikaci můžete také přizpůsobit v závislosti na životním cyklu zákazníka. 44% obchodníků v průzkumu společné organizace trhu uvedlo, že k rozhodování o své akviziční strategii používají segmentaci zákazníků. A 38% z nich uvedlo, že ji používají k rozhodování o své strategii udržení.

Když se například pokoušíte převést kontakt na zákazníka, musí být vaše komunikace informativnější. V této fázi by se raději dozvěděl o řešení svých problémů. V pozdějších fázích budete možná muset ve své komunikaci hovořit o dalších souvisejících produktech.

Denamico vytvořil hyper-personalizované informační bulletiny pomocí funkce Smart Content z aplikace HubSpot. Přizpůsobili otevírání a CTA (výzvu k akci) e-mailů svých newsletterů podle fáze životního cyklu zákazníka. To zvýšilo jejich otevřené sazby o 43%, zatímco jejich CTR (míra prokliku) vzrostla o 89%.

Segmentace zákazníků také pomáhá vytvořit efektivní strategii retence(udržení zákazníku). Pravděpodobně budete muset použít strategii obnovy pro některé z vašich starších a hodnotnějších zákazníků, kteří v nedávné době neuskutečnili žádné nákupy. Možná budete také muset ukončit potenciálně méně hodnotné zákazníky, abyste se mohli více zaměřit na hodnotné.

LiftPoint Consulting si našel čas, aby identifikoval svých 5% zákazníků, kteří pro ně dosáhli nejvyššího příjmu. Dále identifikovali segment vysoce potenciálních zákazníků a optimalizovali svou marketingovou strategii tak, aby se zaměřili na tyto dva segmenty. Kromě lepšího udržení zákazníků a stability příjmů se jim podařilo zvýšit hodnotu zákazníků o 28%. Během klíčových prodejních období došlo k 40% nárůstu příjmů.

Obrázek přes LiftPoint Consulting
Překlad: Zákazníci v typicky nejlepším zákaznickém segmentu
Průměrné zvýšení prodejů
Navýšení v zákaznickém segmentu
Navýšení návratnost investice v Marketingu

3. Lepší návratnost investic z marketingu

Braze (dříve Appboy) analyzoval jejich marketingová data od přes 30,000 kampaní, které běželi přes dva roky. Zjistili, že kampaně, které byly zaslány dobře promyšleným segmentům zákazníků, tak viděly o 200% větší konverze než ty, které byly zaslány širokému publiku.

Lepší cílení

Úspěšný marketing vyžaduje nejen znalosti o tom, kdo jsou vaši zákazníci, ale také to, kde přesně jsou v procesu nákupu. Segmentace zákazníků na základě těchto informací může zajistit, že vaše marketingové kampaně budou skutečně účinné. Zillow nabízí komplexní nabídku rezidenčních nemovitostí, která zahrnuje pronájem, prodej, nákup, přestavbu a dokonce i financování. Mají databázi více než 110 milionů domů k pronájmu a prodeji.

Zillow využívá segmentaci zákazníků, aby zajistila, že správné marketingové zprávy budou zasílány správným lidem na základě jejich životního cyklu. Například pro spotřebitele, kteří chtějí koupit dům, posílají e-maily o domech ve svých preferovaných lokalitách. Také posílají oznámení o změnách cen do domovů, které uložili. Pomocí této strategie dokázali dosáhnout 161% zvýšení své otevřené sazby a 18% zvýšení své sazby za kliknutí.

Efektivní kanály a formáty obsahu

Segmentace zákazníků vám může pomoci rozhodnout se pro správný druh propagačního obsahu, který má být zaslán vašim zákazníkům. Například ne všechny z nich mohou dostávat oznámení o slevách nebo nabídkách, ale některé z nich by mohly.

Pokud víte o preferencích vašich zákaznických segmentů, můžete jim zaslat informace, které ocení. Ve skutečnosti 76% spotřebitelů očekává, že podniky si jsou vědomy jejich potřeb a preferencí.

Segmentace také pomáhá vybrat správné marketingové kanály pro správné publikum.

Pointa je, že segmentace zákazníků vám může pomoci zajistit, že posíláte správné marketingové zprávy správným lidem. To vám může pomoci využít nejefektivnější kanály a formáty obsahu tak, aby vaše šance na konverze byly větší.

4. Objevte nové příležitosti

Se segmentací zákazníků nikdy nezmeškáte trendy. A můžete dokonce přijít s novými produkty nebo variantami podle měnících se preferencí vašich zákazníků. Pokud jste dostatečně ostražití, můžete mít také výhodu prvního hybatele novinky v produktovém segmentu.

Skupina EMM pomohla bance identifikovat nový a ziskový segment, známý jako segment „důvěryhodný podnikatel“. Pomohli vyvinout nabídku karet a nový balíček služeb. Uvažovali o emocionálních a funkčních potřebách tohoto segmentu, aby vytvořili nový hodnotový návrh, který by s nimi rezonoval. Šest měsíců po spuštění nové karty se jejich podíl na prémiových kartách zvýšil z 8% na 51%. Jejich aktivní podíl také zaznamenal 7% nárůst.

Závěrečné myšlenky

Standardy dobré spokojenosti zákazníků se neustále zvyšují. Ve skutečnosti 67% zákazníků nevadí platit příplatek, pokud jim mohou podniky poskytnout úžasný zážitek. Segmentace pomáhá rozvíjet vaše podnikání budováním dlouhodobých vztahů se zákazníky a poskytováním výjimečných zákaznických zkušeností. A především vám pomáhá zůstat inovativní, nebo alespoň vám pomůže zůstat na stejné úrovni jako vaše potřeby zákazníků..

Po projednání všech přínosů je důležité zdůraznit, že základem segmentace jsou dobrá data a analytika. Data by měla být čistá, pravidelně aktualizovaná a bez chyb. Pokud data nejsou správná nebo chybně interpretována, pak veškeré úsilí o segmentaci bude bezvýznamné.

Zažili jste po uplatnění segmentace nějaké další výhody? Neváhejte se s námi podělit v komentáři níže.

Ahoj, já jsem Petr a pomáhám podnikatelům a malým firmám zavést chatbota pro komunikaci přes messenger a tím maximalizovat zisky. Tvořil jsem různé projekty, které často nic nepřinesly. Bádal jsem proč a přišel na to, že úspěch v marketingu a podnikání se skrývá v rychlosti, jednoduchosti a srozumitelnosti. Rychlost a jednoduchost teď vidím v chatbotech pro Facebook Messenger a bude mi ctí Vám k tomu přidat srozumitelnost.
Komentáře