Jak využít chatboty ve svém podnikání #1

Znáte ten vtip, jak 10 lidí přijde do obchodu ne?

Takže 10 lidí přijde do obchodu a ve kterém je jenom jeden prodavač. Zatímco se s nimi postupně baví, tak ten jediný který má u sebe peníze odejde a není to moc vtipný, ale stává se to častěji než si myslíte.

Kolik času vám zabere než poznáte svého ideálního zákazníka a neodejde náhodou pryč, zatímco se budete zabývat těmi, co ve finále nekoupí?

Co kdybyste díky chatbotum věnovali svůj čas jenom lidem, kteří stojí o to co nabízíte a můžou si to dovolit?

V předchozích článcích jsem vám řekl o nastupujícím trendu konverzačních robotů.

Právě teď se nacházíme na začátku a vy máte příležitost se po tomto trendu svést a vyplatí se to. Otvíranost přes 80% proklikovost přes 30% a hlavně velký dopad na to o co v podnikání jde nejvíc o prodej.

Jestli jste předchozí články nečetli, tak se na ně podívejte. To o čem budu teď mluvit vám tak bude dávat větší smysl. Chci abyste si uvědomili, že chatboti nejsou nějaký módní výstřelek. Už tu s námi nějaký čas jsou a používá je stále víc a víc firem, takže je uvidíme stále častěji.

Spousta firem se na začátku dívala na email marketing jako na něco co nebude fungovat, to nemusíme chodit ani do minulosti i teď jsou lide, kteří nemají rádi email marketing a už několik let říkají, že nefunguje.

Přitom funguje 20 let a všichni ti, co ho nevyužívají, tak přicházejí o spoustu peněz, a tak je to i s chatboty.

Jsme teprve na začátku. Stále objevujeme, co je všechno možné a když se necháte zastavit tím, že se něco jednou nepovede nebo budete čekat až budou mít chatboty opravdu všichni, tak může být pozdě.

Když přišel facebook, tak lidi taky říkali, že rychle zmizí. Nevím jak to máte vy, ale mě facebook funguje dobře.

Pamatuji si, jak spousta lidí se dívala na mobilní telefony, jako na něco co nepotřebuje a teď má telefon každý a někdo dokonce dva.

Jedna z nejčastějších námitek , kterou lidi mají hlavně, když se objeví nová technologie, tak jestli to vůbec vydrží.

A na to má vliv 1 hlavní věc.

Chcete vědět, jak a co rozhoduje o tom, jestli nějaká technologie vydrží nebo ne?

Možná tím někoho překvapím. Podle mě jedině, co rozhoduje o tom, co lidé budou používat nebo nebudou používat je PRODEJ.

Když přes danou technologii dokáže hodně lidi prodávat, tak zůstane, když ne, tak zmizí.

V google plus nejsou reklamy a nedá se přes něj prodávat tak je mrtvý. Přes twitter se neprodává, takže ho používá jenom pár lidí. Naopak přes email se prodává, takže pořád žije a přes chatboty se prodává , stačí to dělat jednoduše.

Umělá inteligence zatím neprodává, proto se o ní tolik nemluví, jako je to určitě zajímavá technologie, ale mě jako podnikatele, který chce výsledky začne zajímat, kdy s její pomocí dokážu prodávat.

Chatboti na sekvenci přirozené řeči mi pomůžou v prodeji už dneska, proto o nich mluvíme a do budoucna se o nich bude mluvit čím dál tím víc.

Jsme teď ve fázi časných osvojitelů. Pro firmy se chatboti stanou čím dál tím víc důležití a stále více efektivní právě v oblasti marketingu a prodeje.

A rozhodně nechci říct, aby jste všechno převedli na chatbota a neměli ve svém podnikání žádné zaměstnance a hodili si nohy na stůl.

Pohádka o podnikáni z pláže a čtyřhodinovém pracovním týdnu určitě zní pěkně, ale je to pohádka, které snad nevěří ani ti co ji napsali. A přitom se za ní honí lidi jako naivky, čekající na prince na bílém koni. Znám spoustu co v uvozovkách podnikají z pláže, ale na pláži nikdy notebook neměli už jenom kvůli tomu písku.

Představte si, že máte kompletní kontrolu nad tím, co lidé ve vašem marketingu zažívají.

Mluvil jsem o tom v prvním článku. Netlačíme na lidi, ale PŘITAHUJEME je k sobě. A když k sobě někoho přitahujete, tak mu chcete poskytnou ten nejlepší ZÁŽITEK.

Jsem přesvědčeny o tom, že dobrý marketing je právě o zážitku. V dnešní době můžete mít cokoliv a kdykoliv a právě zážitek je co dělá rozdíl.

Milovníci kávy mě teď zabijou. Kávu si můžete koupit v automatu za dvacku nebo ve Sturbucksu za kilo. Za tu stovku dostanete hodně podobnou kávu, ale jiný zážitek. Máte kelímek s vlastním jménem, příjemnou obsluhu a příjemné prostředí aspoň většinou.

Dává to smysl, protože jak se říká peníze si do hrobu nevezmeš naopak zážitky si pamatujeme hodně dlouho, někdy i celý život.

Lidi si pamatují to , jak se cítí, ani ne tu samotnou věc, kterou dostanou. Jestli jste někdy kupovali nové auto, tak mi dáte za pravdu. Díky chatbotovi, takové zážitky můžete pro lidi připravit.

Takže ta příležitost, je opravdu velká. Můžete získat víc kvalifikovaných zájemců a tihle zájemci vás vnímají potom jako autoritu, jako experta, protože se s nimi dokážete neustále bavit a dávat jim neustále nový obsah, články, videa, podcasty. Máte daleko vyšší míru ZAPOJENÍ.

Lidí prostě reagují rychleji než na email. Většina lidi si zprávu v messengeru otevře do 5 minut, ale email si lidi přečtou klidně až za několik hodin a během toho dostanou dalších 20 emailu.

Zatím má většina lidi na svém telefonu zapnuté upozornění a vidí vás právě v těch notifikacích, takže jestli rádi přitahujete pozornost, tak chatboti jsou ideální způsob.

Mimochodem všichni potřebujeme pozornost, když chceme prodat a nejenom pozornost ale i ZAPOJENÍ. ČÍM VÍCE S LIDMI MLUVÍTE , TÍM VÍC PRODÁTE, i když neděláte placenou reklamu, ale cokoliv jiného třeba i networking naživo, tak platí, že čím víc s lidmi mluvíte, tím víc prodáte.

A myslím, že tuhle část spousta marketérů a firem nepochopí. Lidi totiž nad chatboty přemýšlejí tak, že za ně vyřídí všechno a přitom ta krása spočívá v tom, že chatbot OTEVŘE konverzaci.

Když budete chtít, tak vy nebo některý z vašich obchodníku může pokračovat a to se vyplatí. Obzvlášť, když prodáváte drahé produkty a služby.

Zákazníci mají rádi osobní přistup. Stačí jim, že mají pocit, že jsou ve spojení s daným člověkem. Žijeme ve světě, kde jsme tak připojení, že jsme se vlastně odpojili od vlastních emocí. A lidi prostě prahnou po tom zažít intimní, autentický moment a bude super, když ten neopakovatelný ZÁŽITEK zažijou s vaší značkou.

Ahoj, já jsem Petr a pomáhám podnikatelům a malým firmám zavést chatbota pro komunikaci přes messenger a tím maximalizovat zisky. Tvořil jsem různé projekty, které často nic nepřinesly. Bádal jsem proč a přišel na to, že úspěch v marketingu a podnikání se skrývá v rychlosti, jednoduchosti a srozumitelnosti. Rychlost a jednoduchost teď vidím v chatbotech pro Facebook Messenger a bude mi ctí Vám k tomu přidat srozumitelnost.
Komentáře