Jak využít chatboty ve svém podnikání #2

Vaším úkolem v marketingu je být relevantní. To znamená, že připravujete lidem ten správný zážitek ve správný čas.

Ať už tady cílíte na kohokoliv, tak v samotném chatbotu je potřeba zajistit, že pro něj máte připravený ZÁŽITEK.

Vidím totiž chatboty jako pomocníka, který vám pomůže přivézt člověka k tomu správnému obsahu na základě JEHO POVĚDOMÍ o tom co nabízíte.

Když oslovujete lidi, tak každý z nich má jiné POVĚDOMÍ o produktu, službě nebo značce.

Nezáleží na tom, jestli využíváte všechny, ale každý s kým přijdete do kontaktu má jedno ze TŘÍ POVĚDOMÍ.

VÍ, ŽE MÁ PROBLÉM, VÍ, ŽE EXISTUJE ŘEŠENÍ TOHO PROBLÉMU A VÍ, ŽE EXISTUJE KONKRÉTNÍ SLUŽBA NEBO PRODUKT.

A to hlavní je, že abyste maximálně zvýšili šance prodat, tak s každým člověkem musíte KOMUNIKOVAT JINAK podle toho, jaké MÁ POVĚDOMÍ.

Je rozdíl mezi člověkem, který je rozhodnutý koupit to co nabízíte a koupit to přímo od vás a člověkem, který vás viděl vůbec poprvé.

Vy teď čtete tuto druhou sérii článku a máte větší povědomí o chatbotech než předtím, než jste četli první sérii článku.

Všechno co v marketingu děláte, je že MĚNÍTE POVĚDOMÍ lidí od toho, že vás neznají k tomu, že si vás vyberou jako jedinou možnou variantu.

A proto musí proběhnou několik kroků.

Nejdřív jim ukážete, že to co teď zažívají představuje problém, mají povědomí o problému,

pak jim ukážete ten problém má řešení, mají povědomí o řešení, teprve pak jim představujete svůj produkt, svoji službu. A oni mají povědomí o vás.

Jaký problém zákazníkům řešíte?

Já to samozřejmě nevím. A tak vezmu příklad, třeba člověka, který pořád sedí a má nadváhu, to pro něj do budoucna může být velký problém. Únava, ztráta energie, nemoci, infarkt.Jsou lidi co to ví a jsou lidi co to neví.

Problém nadváhy má několik řešení, sport, strava, myšlení a ještě další. A zkušený výživový poradce ví, které to řešení je nejlepší. Třeba ví, že existuje jedinečný způsob, jak ten problém nadváhy vyřešit pro ajťáky, kteří celý den sedí za počítačem.

Teď teprve nastává čas představit svůj produkt nebo službu, to je moment, kdy zájemce je připraven nakoupit. Má povědomí o problému, řešení i vašem produktu nebo služby.

A jak s tím pomůže ideální marketing?

Budete mít různý obsah pro lidi podle toho, jaké mají POVĚDOMÍ. Už je potřeba jenom člověka správně nasměrovat.

Teď máte díky chatbotům vůbec poprvé možnost podle dobře připravených otázek, zjistíte jaký má člověk povědomí, jaké informace potřebuje a podle toho jej pošlete na správné místo svého marketingu…

A ukážete mu video, audio, článek nebo cokoliv jiného co ho posune dál k tomu, aby si od vás koupil.

Připravíte pro něj zážitek, který ho k vám přivede a on pak bude doslova bušit na dveře, aby si mohl koupit to co nabízíte.

Rozhodně chatboty nepoužívejte na přímý prodej. Většinou nedoporučuji v chatbotovi rovnou začít prodávat.

Jak to máte vy, když se vám někdo v prvních minutách snaží něco natlačit?

Proč to děláš ty o mě nic nevíš…

Dokonce v podmínkách facebooku je zakázáni posílat typu hele teď jsem tady ve vašem telefonu, takže klikněte na tlačítko a prostě kupte to co prodávám… tohle není OKA skoro nikdo to nemá rád.

Když se někdo přihlásí do vašeho chatbota a vy ho hned poženete na webinář nebo na prodejní stránku, tak to není úplně v pořádku.

Vedle takového nesprávného způsobu prodeje, tak existuje i správný způsob

Správný způsob prodeje spočívá v tom, že zájemce nejdříve zapojíte a ukážete, co vlastně řešíte, a pak mu předvedete svůj unikátní způsob, jak řešíte problémy svých zákazníku a v průběhu toho ho prověřujete, jestli odpovídá vašemu profilu zákazníka.

Až pak, když zájemce zkonzumuje to , co mu pošlete a má zájem, tak sním otevřete prodejní konverzaci ať už to je prodejní stránka, prodejní video, telefonát, webinář nebo úvodní konzultace.

Rozdíl mezi nesprávným a správným způsobem prodeje, je v tom, že se nejdříve ZEPTÁTE, jestli to ten člověk vůbec chce, v každém kroku ze ptáte, hej zajímá vás to nebo ne ?

Není to výhoda jenom pro toho zájemce, vám to dává neuvěřitelné informace o tom co lidé chtějí a co ne.

Velmi rychle tak víte, co funguje a co nefunguje a ty otázky jsou velmi jednoduché. Máte zájem o tenhle webinář? Ano nebo Ne? Máte zájem o tuto službu? Ano nebo Ne.

Neprodáváte napřímo, ale ZVETE lidi k dalšímu kroku. Je to prodej založený na SOUHLASU.

Tohle není budoucnost prodeje, to je současnost, tak se prodává teď, a jestli takhle neprodáváte, tak vám hodně utíká.

Ve svém marketingu chcete zvát a posouvat je v nákupním cyklu, ne jenom na něj tlačit, ale postupně ZVÁT, aby udělali další krok.

Tady mám pro vás brožuru. Přečetli jste brožuru super, dalším krokem je tohle video, dalším krokem pak webinář nebo osobní konzultace.

Je to jako kdyby jste těm zájemcům postupně sypali drobečky a ukazovali jim cestu a tím je PŘITAHOVALI.

Ahoj, já jsem Petr a pomáhám podnikatelům a malým firmám zavést chatbota pro komunikaci přes messenger a tím maximalizovat zisky. Tvořil jsem různé projekty, které často nic nepřinesly. Bádal jsem proč a přišel na to, že úspěch v marketingu a podnikání se skrývá v rychlosti, jednoduchosti a srozumitelnosti. Rychlost a jednoduchost teď vidím v chatbotech pro Facebook Messenger a bude mi ctí Vám k tomu přidat srozumitelnost.
Komentáře