Jak využít chatboty ve svém podnikání #3

Když jsme u toho, že nemáte dělat přímý nátlakový prodej, tak vezmu ještě jednu věc, kterou nedělejte. Rozhodně chatbota nepoužívejte na sběr osobních informací.

Podle podmínek facebooku a GDPR data patří facebooku a vy je pouze zpracováváte.

A co se týče emailové adresy, můžete si o něj říct a dokonce automatizovaně převést do svého emailového systému. A úplně v pohodě ji pak můžete využít pro email marketing, jenom si předtím vyžádejte souhlas přes double option.

Lidi vám na sebe rádi dají email, když s nimi přes chat bota vytvoříte nebo posílíte vztah.

Můžete do svých zpráv přidat krátké video nebo audio nahrávky a tak zvýšit svou důvěryhodnost a ukázat svou osobnost.

Pro lidi zatím není normální, že k nim někdo v marketingu přistupuje osobně, už to pro ně může být zážitek, který si budou pamatovat.

Samozřejmě někdo může namítnou, že to není osobní, že je to nahraný. Pokud chcete jít dál, tak rozhodně můžete použít chatbota jenom jako rozehrávač konverzace.

Poslat lidem otázku a bavit se s těmi co odpoví, kdykoliv totiž můžete vstoupit do konverzace a změnit její směr nebo říct lidem, aby s vámi chatovali napřímo.

Vždy je to mix vaší osobnosti, vaší značky a moderní technologie.Vy vkládáte slova chatbotovi do pusy, používáte svůj hlas a způsob mluvy, který tvoří vaši osobnost.

Když se vás člověk zeptá na otázku, tak na ní odpovídáte úplně normálně, ta konverzace vůbec nemusí být strojená. Neexistuje žádné pravidlo, že lidé mluví jenom s chatbotem a s nikým jiným. Samozřejmě pokud si ho nedáte a ani se nemusíte schovávat za pseudonymum nějakého robota.

Můžete to udělat, ale nemusíte. Vy si vybíráte způsob komunikace, který vyhovuje vám. Díky tomu přitahujete lidi, kteří jsou na jedné vlně.

Berte to tak, že chatboti oddřou tu nejtěžší část a na vás zbyde to nejlepší. Chatboti za vás prověří a odfiltrují zájemce a pustí k vám jenom ty kvalifikované.

A když se bavíme o kvalifikaci, tak většinou lidi ihned napadne otázka, jestli má člověk vůbec dost peněz ?

To je samozřejmě základ jakékoliv spolupráce. Znám spoustu zkušených podnikatelů, kteří pracují pouze s lidmi, kteří v životě už něčeho dosáhli, mají nějaký příjem, dostali své podnikání na nějakou předem danou úroveň.

Vedle takových tvrdých měřítek, jsou tady ještě měřítka měkká, to je sladění hodnot a to je pro DLOUHODOBOU spolupráci velmi, velmi důležité.

Třeba když vám nevyhovuje to , že neprodávám hned na první dobrou, tak naše spolupráce nedává moc smysl, i když chatbotum rozumím jako málokdo a to je v pořádku pro obě strany.

Já jsem ve fázi, kdy si taky vybírám s kým budu osobně spolupracovat a s kým ne. Asi bych si nerozuměl s lidmi co chtějí chatbota jenom pro to, aby měli chatbota a naopak rád spolupracuji s lidmi, kteří nad svým marketingem přemýšlejí DLOUHODOBĚ, vím že můj přínos ocení a bude mít skvělé výsledky.

Můj oblíbený marketingový expert Dean Jackson používá jméno pětihvězdičkového zájemce.

První * je za to, že se člověk vůbec zapojí do dialogu

Druhá ** je za to, že se chová příjemně a spolupracuje

Třetí *** že ví, co chce, to znamená, že má plán a je ohledně toho plánu realistický

Čtvrtá **** že, ten daný problém chce řešit teď

Pátá ***** jestli s tím chce od vás vůbec pomoct

Když jakákoliv, z těchto hvězdiček chybí, tak je to problém a tomu člověku prodáte jen velmi těžko.

KVALIFIKACI si můžete jednoduše představit, jako to, že zkoumáte, jestli daný člověk má 5* nebo je nemá. Samozřejmě ne všichni mají 5* teď hned, takže další způsob, jak chatboty můžete využít je pro zapojení a připomínat se, aby si na vás zájemce vzpomněl, až bude potřebovat to co nabízíte.

Vyskakujete před ním neustále v médiu ve kterém vám dal povolení, souhlas a máte příležitost ho zapojit a angažovat smysluplným způsobem, díky tomu vás bude vnímat jako někoho, kdo mu v dané oblasti pomůže.

Možná si teď říkáte, že chatboti vám možná dávají smysl, a předtím než se rozběhnete dál, tak udělejte jednu věc, napište mi prosím dolů do komentáře

jak můžete chatboty ve svém podnikání využít vy?

Ahoj, já jsem Petr a pomáhám podnikatelům a malým firmám zavést chatbota pro komunikaci přes messenger a tím maximalizovat zisky. Tvořil jsem různé projekty, které často nic nepřinesly. Bádal jsem proč a přišel na to, že úspěch v marketingu a podnikání se skrývá v rychlosti, jednoduchosti a srozumitelnosti. Rychlost a jednoduchost teď vidím v chatbotech pro Facebook Messenger a bude mi ctí Vám k tomu přidat srozumitelnost.
Komentáře