Objevte skrytou sílu chatbotu #2

Když jsem slyšel poprvé o messenger marketingu, tak jsem nad tím mávnul rukou, ale sledoval jsem to a začal jsem chatbota testovat až později.

To co jsem, ale vyzkoušel, tak fungovalo neuvěřitelně dobře a uvědomil jsem si, že jej prostě nemůžu ignorovat.

V marketingu totiž platí, že potřebujete POZORNOST lidí a tu získáte, když je dokážete dobře zapojit.

Proč vůbec teď mluvím o chatbotech?

Tomuhle grafu se říká Rogersova křivka a ukazuje, jak lidé začínají používat inovace a technologie.

Rogersova křivka

Nejdříve se do nové technologie pustí inovátoři, pak časní osvojitelé. Tyhle dvé skupiny připravují půdu pro většinu.

Tak to bylo s počítačem a internetem, googlem, Facebookem, s iphonem nebo třeba v poslední době s instagramem.

Právě teď jsme ve fázi časných osvojitelů, už víme, že to funguje a taky víme co funguje a stále více lidí si toho všímá a protože teď čtete tento článek, tak patříte mezi prvních 20% podnikatelů, kteří chtějí vědět víc a to máte tak nefér výhodu.

Ti co patří do těch prvních dvou skupin jsou ti, kdo v dané konkrétní technologii nebo platformy vytěží maximu.

Zkusím si tipnout, že jste nepoužívali email marketing v těch ranních fázích, nedostali se na první stránku googlu a seznamu, když jedině co jste potřebovali, tak byla webová stránka.

Nepoužívali jste první reklamy na facebooku, které od té doby nehorázně podražili, ale nezouféjte dnes před vámi stojí chat bot pro messenger.

Začnu slovíčkem bot, to je zkrácenina slova robot a čistě technicky je to aplikace, automat který sám provede konkrétní úkoly.

A to co takový automat bude provádět je KONVERZACE s lidmi přes facebook messenger. Chat bot je tedy aplikace uvnitř facebook messengeru. Konverzační robot, který mluví přes messenger.

Většina lidí si pod tímhle hned přestavuje něco složitého a samozřejmě naprogramovat robota, který dokáže odpověď na všechno je extrémně složitý.

Dobrá zpráva je, že jestli nemáte 100 milionovou firmu, tak nepotřebujte žádného složitého chat bota, který vymýšlí neosobní odpovědí pomocí umělé inteligence.

Dokonce v marketingu a prodeji nesmíte být neosobní robot.

Dívám se na to tak, že chatboti dokážou člověka PŘIROZENĚ provést přes celou nákupní cestu. Pomocí OTÁZEK zjistíte co je trápí, pak jim nabídnete to nejlepší řešení, které jim ten problém pomůže zvládnout a díky tomu získáte věrné zákazníky.

Takhle to může fungovat, když používáte něco čemu říkám sekvence přirozené řeči. Zapojte člověka do konverzace a timpádem na něj nebudete neustále tlačit, ale budete ho k sobě jednoduše přitahovat.

Získáte od něj povolení pokračovat, protože má váš potencionální zákazník všechno pod KONTROLOU, tak je to pro něj příjemný způsob, jak se dozvědět o novém produktu nebo službě , kterou nabízíte.

Chatboti vám umožní vygenerovat více KVALIFIKOVANÝCH zájemců o vaší službu. Není to nutné mít v databázi každého, ale o tom mluvit se zájemci, kteří mají chuť a možnost nakoupit to co nabízíte.

S relativně malým počtem kvalifikovaných lidí v messengeru uděláte větší zásah než s velkou email databázi lidí na kterou tlačíte.

Proč by jste tedy měli stavět chat boty v Messengeru?

Protože messenger používá měsíčně 1.3 miliardy lidí (zdroj) a ten počet neustále roste a lidi nepoužívají messenger jenom na komunikaci mezi sebou, chatuji s firmami, měsíčně proběhne mezi osobními a firemními účty 20 miliard zpráv, jsou mezi nimi i ty vaše? (zdroj)

Průzkumy z února 2018 jasně ukazují, že v Americe je messenger daleko používanější než jakákoliv jiná chatovací aplikace.V Čechách takový průzkum nemáme, ale je to úplně stejné.

V roce 2016 Facebook otevřel platformu Messengeru pro majitele firem a marketéry a chvilku trvalo než se odladila technologie na ochranu dat. Facebook funguje podle GDPR a dobrá zpráva je, že nemusíte ohledně chat botu nic řešit, stačí jenom plnit podmínky facebooku.

Teď jste tady v tom nejlepším čase, kdy přes messenger někoho oslovíte na jeho telefon, který má neustále sebou. Zapomeňte na sms ty lidi nesnáší, protože nad nimi nemájí kontrolu.

Přes messenger je zaujmete tak, jak byste to přes email ani smsku nedokázali. Email je v podstatě jedna zpráva, kde může příjemce kliknou na odkaz, ale chatboti umožnuji nasimulovat konverzaci s člověkem.

Email je teď používány hlavně na to, abyste na lidi házeli cokoliv si vzpomenete, proto jeho oblíbenost klesá, a proto funguje facebook messenger, tak dobře. Člověk si v něm neříká sakra zase další email. Mám jich tady stovky a zas po mě chtějí, abych si něco nakoupil.

V messengeru žádné stovky zpráv nejsou, je to chat a je to intimní. Vidíte pouze to co si s druhou stranou píšete. A každá strana si může určit, kam ta konverzace bude směřovat.

Konverzační roboti jako takoví nejsou žádná novinka. Už teď má na svých stránkách spoustu firem live chat, kde si taky můžete připravit výchozí otázky nebo reakce, ale ten obrovský rozdíl je v tom, že u messenger chatbota lidé nemusejí opouštět facebook, aby s vámi mluvili. Nemusí chodit na vaše stránky a vy je oslovujete v aplikaci, kterou má téměř každý na svém telefonu.Nemusí být ani zákazníci.

V minulosti se totiž chatboti používali nejčastěji na zákaznickou podporu a vyřizováni požadavků, ale díky messengeru se teď můžete dostat k uživateli, který vás zatím nezná, a tak ho k sobě můžete přilákat a vytvořit z něj zákazníka.

I pro lidi je to daleko jednodušší, jsou totiž daleko víc na svém mobilním telefonu a nechtějí vyplňovat tradiční formuláře na sběr kontaktů, obzvlášť když si hned pomyslí, že zase budou dostávat další spam.

S messengerem je to extrémně jednoduchý. Člověk klikne na tlačítko, dá souhlas a hned dostane to, co jste mu slíbili a dokonce nemusí opouštět facebook.

Uvidí na facebooku reklamu a líbí se mu to co nabízíte, klikne a přepne se do messengeru a tam s ním začne mluvit chatovací robot a nemusíte ho tahat nikam pryč.

Za to si mimochodem nechává facebook pořád víc a víc a víc zaplatit. Samozřejmě i tohle se dá zneužít a lidi prostě spamovat nabídkou, ale takové spamery facebook rychle odchytí a zablokuje jim messenger kompletně, pak nebudou moc psát ani odepisovat nikomu, ani lidem, kteří by si od vás rádi koupili.

Ta správná cesta je ZAPOJIT lidi do konverzace, to mají rádi a rádi na to reagují a hlavní přínos pro vás je, že díky tomu budete mít daleko víc prodejních konverzací, které zájemce posouvají ke koupi. Konverzací díky kterým uzavřete obchod.

U koho chat boti fungují?

Ať už prodáváte produkty nebo služby osobně  nebo přes ehop, tvoříte online produkty, blogujete konzultujete, máte restauraci nebo kamenný obchod. Jste obchodník, finanční poradce, konzultant, bloger, kouč, realitní makléř, účetní, tak vám chatboti přivedou zákazníky, zvýši prodeje.

Fungují u obchodníku, finančních poradců, konzultantů, online podnikatelů, blogerů, eshopů, expertů, máte restauraci nebo kamenný obchod, tak tam chatboti přivedou zákazníky a zvýší prodeje.

Chatboti jsou dokonalý prodejní a komunikační kanál, když je používáte správně pomocí sekvenci přirozené řeči můžete lidem dávat správný obsah ve správnou chvíli, tou správnou formou.

Hlavně nepřemýšlejte o chatbotech jako o něčem složitém, jestli nemáte obraty přes 100 milionu korun, tak nepotřebujete žádnou umělou inteligenci, která by si sama vymýšlela konverzaci podle toho, co ten člověk napíše.

Vy ho ani neznáte a on nezná vás, takže může napsat v podstatě cokoliv a nastavit takového složitého chatbota je extrémně časově a finančně náročné. A ve finále to není ani moc užitečné.

Zamyslete se nad tím, jak se běžně bavíte se svými potencionálními zákazníky?

To je to, co můžete přenést do intimního prostředí messengeru. Zapojit lidi do konverzace, která je povede k prodeji podle ověřených map a sekvenci přirozené řeči, zavedete chatboty do svého podnikání velmi rychle.

Ideálně je nastavit tak, aby fungovaly s tím, co už v marketing děláte a timpádem obrovsky zvýšíte efektivitu.

Třeba máte fungující magnet na zákazníky, prodejní webinář, úvodní konzultaci, videa nebo další marketingový nástroj.

V tom případě přemýšlejte o chatbotech, jako o způsobu přivést skrze ně kvalifikovanější zájemce a když zatím nemáte fungující marketingový trychtýř, tak je dnes ideální právě začít v messengeru a postupně vybudovat celý marketing.

Messenger je krásná nová marketingová platforma, kterou moc lidi zatím nevyužívá a když jo, tak to většinou dělají blbě.

Vy to můžete dělat správně a vaší zákazníci vám za to budou děkovat.

Shrneme si, jak velkou příležitostí chatboti jsou. Mají otvíranost přes 80% , proklikovost přes 30% , prostě víc lidí je mají rádi a vy díky tomu můžete získat pozornost a zájem potencionálních zákazníku a zvýšit svoje prodeje.

Jsme teprve na začátku Rogersové křivky a rozhodně se vyplatí do této nové technologie a platformy investovat čas, energií a peníze.

Ahoj, já jsem Petr a pomáhám podnikatelům a malým firmám zavést chatbota pro komunikaci přes messenger a tím maximalizovat zisky. Tvořil jsem různé projekty, které často nic nepřinesly. Bádal jsem proč a přišel na to, že úspěch v marketingu a podnikání se skrývá v rychlosti, jednoduchosti a srozumitelnosti. Rychlost a jednoduchost teď vidím v chatbotech pro Facebook Messenger a bude mi ctí Vám k tomu přidat srozumitelnost.
Komentáře